↑ 「SilverSackのMusic Box」のページへ

↑ 「Urban Renewal / Tower of Power (訳詞)」のページへ

↑ トップページへ

★ [SilverSackの自画自賛] SilverSackのMusic Box

♪

 It Can Never Be the Same / Tower of Power (訳詞)


一度こうと決めたら
絶対にそれを曲げない
君はそんな女性なんだ
この恋が終わってしまったのは
ただそれだけのこと

君と分かち合ったこの愛を
僕は決して忘れないだろう
この愛がもう元に戻ることはない
なんて、余りにも辛い話だ

僕たちが過ごした時間が全部
無駄になったように感じる
僕は単に魔法にかかっていた
だけだと分かったから
僕は生まれ変わるんだ
恋はゲームなんてもうたくさんだし
僕は決めたんだ
二度とこんな思いはしないと

君が人生を価値あるものに
してくれる人に会う度、思うんだ
誰が君の人生を完成させるのかって
僕にとっては君がその人だった

君といてわき起こる感情は
とても言葉では言い表せない
僕は愛してるとしか言わないけど
本当なんだ

僕たちが過ごした時間が全部
無駄になったように感じる
僕は単に魔法にかかっていた
だけだと分かったから
僕は生まれ変わるんだ
恋はゲームなんてもうたくさんだし
僕は決めたんだ
二度とこんな思いはしないと
二度とこんな思いはしないと


(原詩)

You're that type of a woman
When you make up your mind
You won't bend
That's the very reason
That this love must end

I could never forget the love
That I shared with you
It's just too bad that this love
Cannot be repaired in view

Of all of the times we've spent together
Seems like such a waste of time
Now that I realize
I been caught up in a trap
And I've got to change where I'm at
I've had enough of the game and
In my mind I know
It can never be the same

Every once in a while you meet
Somebody that makes life worthwhile
Who fills the bill completely,
Like you did, Sweet child,

It's hard to put into words
The feeling I get from you
All I can actually say though is
I loved you a lot, it's true

Of all of the times we've spent together
Seems like such a waste of time
Now that I realize
I been caught up in a trap
And I've got to change where I'm at
I've had enough of the game and
In my mind I know
It can never be the same
It can never be the same


具体的な状況は書かれていないので解釈に幅はあると思いますが、イメージとしては年上の女性との恋でしょうか。気丈な女性に振られ、自分のガキっぽさに気づき、「もう二度とこんな思いはしないように、僕は生まれ変わる」と誓う歌です。タイトルの「It Can Never Be the Same」は、このサイトで訳した「I Heard a Rumour / Bananrama」で唯一訳に自信がなかったフレーズ(正確にはそちらは「It's gonna never be the same」ですが)で、やっぱり私の訳で正しかったんだと、安心した、なんて副産物がありました。「こんな状況には二度としない」という意味でしょうが、自分の力で回りを変えるってんですから、なかなかの決意ですね。

(2020年 4月25日 記)